Setkání Vzdělávací komise PGAC a lektorů VS PGAC: Společně za modernizaci vzdělávacího systému

Dne 17. listopadu 2024 se v Berouně uskutečnilo pracovně-přátelské setkání zástupců Vzdělávací komise PGAC a lektorů VS PGAC, jehož hlavním cílem bylo definovat nové směry a cíle pro další rozvoj Vzdělávacího systému PGAC (VS PGAC). Akce s pracovním názvem „Koncepce VS PGAC 2025+“ proběhla ve velmi produktivním duchu a přinesla řadu návrhů, které povedou k modernizaci vzdělávání v oblastech organizace, obsahu i výstupů vzdělávacího procesu.

Hlavní cíle setkání
Hlavním cílem této schůze bylo dosáhnout shody nad konkrétními kroky, které zajistí modernizaci a zkvalitnění vzdělávání ve třech klíčových oblastech:
1. Organizace vzdělávacího procesu – efektivní plánování vzdělávacích aktivit, vyvážení teorie a praxe, zlepšení řízení a komunikace.
2. Obsah vzdělávání – aktualizace náplně předmětů, výukových materiálů a zajištění kvalitního personálního obsazení.
3. Výstupy vzdělávání – definice jasných a měřitelných výstupů vzdělávání a profil absolventa.

Průběh setkání
Setkání zahájili ředitel vzdělávání  a  prezident PGAC, kteří přivítali účastníky a nastínili hlavní témata diskuze. Poté následoval brainstorming a otevřená diskuze, při které lektoři sdíleli své zkušenosti a návrhy. Hlavními diskutovanými tématy byly:

Organizace vzdělávacího procesu:
Efektivnější plánování vzdělávacích aktivit v průběhu roku.
Vyvážené rozložení teorie a praxe.
Zlepšení řízení a komunikace mezi lektory, komisí a studenty.

Obsah vzdělávání:
Revize a modernizace vyučovaných předmětů a vzdělávacích materiálů.
Úprava náplně jednotlivých ročníků tak, aby odpovídala současným potřebám studentů i trhu práce.
Zajištění dostatečného personálního obsazení pro kvalitní výuku.

Výstupy vzdělávání:
Jasné definování výstupů jednotlivých předmětů.
Diskuze nad celkovým profilem absolventa a zaměřením jednotlivých ročníků.

Po diskuzi a syntéze návrhů byl prezentován návrh „Koncepce VS PGAC 2025+“, který vycházel z podnětů všech zúčastněných. Účastníci následně společně diskutovali nad jeho implementací a dalšími kroky, které povedou k jeho realizaci.

Účastníci setkání
Na schůzi se sešla skupina zkušených lektorů, jejichž příspěvky významně přispěly k úspěšnému průběhu setkání. Setkání se zúčastnili:
Tomáš Gryc
Jan Mergl
Karel Skopový
Ondřej Trupl
Jiří Němeček
Alan Babický
Jaroslav Krejcar
Rudolf Nechanický
Lukáš Tintěra

Výsledky setkání
Setkání přineslo jasnou shodu na několika klíčových opatřeních:
– Posílení komunikace a organizace vzdělávacích aktivit.
– Modernizace výukových materiálů a aktualizace obsahu jednotlivých předmětů.
– Vymezení konkrétních výstupů vzdělávacího procesu a důraz na jejich měření.

V závěru schůze bylo přijato usnesení, které stanovilo další postup a priority pro nadcházející období.

Poděkování účastníkům
Velké poděkování patří všem lektorům a členům Vzdělávací komise PGAC, kteří se tohoto setkání zúčastnili. Díky jejich podnětům a aktivnímu přístupu jsme položili pevné základy pro budoucí modernizaci vzdělávacího systému. Společně tak směřujeme k vytvoření ještě efektivnějšího a kvalitnějšího vzdělávání, které bude přínosem jak pro studenty, tak pro celou komunitu PGAC.

 

 

Zdroj:LT